„Niezależnie od przyczyny,ekstrakcja zęba jest działaniem ostatecznym, następującym po wyczerpaniu innych możliwości leczenia.
w Miła Clinic zapewnimy Państwu komfort bezbolesnego zabiegu ekstrakcji.”

Chirurgia stomatologiczna

Mimo ogromnego postępu stomatologii, wciąż zdarzają się sytuacje, gdy jedynym rozwiązaniem jest usunięcie zęba. Tak bywa w przypadku urazów i ich powikłań, braku reakcji zęba na leczenie zachowawcze, czy też zaniku aparatu zawieszeniowego zęba w wyniku zaniedbanej zaawansowanej choroby przyzębia. Nieraz są to wskazania ortodontyczne, kiedy ekstrakcja pozwoli uzyskać miejsce, dla rozładowania stłoczeń zębów. Niezależnie od przyczyny, ekstrakcja zęba jest działaniem ostatecznym, następującym po wyczerpaniu innych możliwości leczenia. Dla wielu pacjentów tego typu zabieg to duży stres, niemniej dzięki najnowocześniejszym lekom i technikom znieczulania, w Miła Clinic zapewnimy Państwu komfort bezbolesnego zabiegu ekstrakcji.

Nierzadko, w trakcie rutynowej diagnostyki radiologicznej, czy w czasie przygotowania do leczenia ortodontycznego, wykrywane są zęby zatrzymane. Są to zęby, które z powodu niedoboru miejsca lub innych przyczyn, nie uległy wyrznięciu i pozostają zatopione w kości. Bardzo często pacjent nie ma świadomości ich posiadania, gdyż mogą nie sprawiać żadnych dolegliwości. Dzięki nowoczesnej ortodoncji i współpracy z chirurgiem, w wielu przypadkach istnieje możliwość wprowadzenia takich zębów do łuku.

Inaczej bywa z zębami ósmymi, tzw. „zębami mądrości”. Dość często ułożenie ósemek predysponuje do rozwinięcia w ich okolicy, nawracających stanów zapalnych, bądź utrudnia ortodoncie prawidłowe uszeregowanie zębów. Rozwiązaniem jest ich operacyjne usunięcie. Zabieg taki wykonywany jest w znieczuleniu miejscowym. Po uzyskaniu dostępu do zęba i usunięciu go, rana jest zaszywana. Po 7 dniach gojenia, szwy są usuwane. Po zabiegu, zalecamy pacjentom płukanki lecznicze, leki przeciwbólowe i przeciwobrzękowe, a gdy są wskazania, przepisujemy antybiotyk.

Używane obecnie w stomatologii leki znieczulające, dają pacjentowi komfort bezbolesnego, a także bezstresowego zabiegu i pozwalają zazwyczaj stwierdzić na koniec, że strach ma wielkie oczy… 🙂

mobilne menu
zamknij